Nota: Error al visualitzar els fitxers CSS vinculats a la pàgina donada ja que no utiliza un navegador que compleixi els requisits.

Inici > Presentació >   Notícies

PRESENTACIÓ

NOTÍCIES

21-22 d'Octubre de 2010

Jornades d’estudi sobre "Els Pirineus al llarg de la Història. L’origen i l’evolució de les comunitats i els pobles (segles X-XVIII)"

Veure Tríptic

22 de Setembre 2010

Presentació del projecte PaHisCat a la seu de la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques, Avda. de Josep Tarradellas, 2-6 de Barcelona. Jordi Bolòs i Imma Sànchez-Boira presenten un estat de la qüestió sobre els treballs fets fins ara amb relació a les unitats de paisatge de l'Horta de Pinyana i la Conca de Poblet. Hi són presents professors de la Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Rovira i Virgili, Universitat de Perpinyà, del centre de recerques ICAC i tècnics de la conselleria.

Desembre de 2009

La Universitat de Lleida i l'Observatori del paisatge signen el contracte per tal de tirar endavant el projecte PaHisCat, sota la direcció de Jordi Bolòs, catedràtic d'Història Medieval del Departament d'Història. Durant l'any 2010 s'han d'estudiar les unitats de paisatge de l'Horta de Pinyana, la Conca de Poblet, la Vall Cerdana i els Terraprims.

7 d'Abril de 2008

Manifest per a l'estudi i la conservaicó del paisatge històric a Catalunya i a la resta d'Europa:

"Davant la transformació dels camps i l'enderrocament dels marges antics, davant l'abandonament de les hortes, davant els canvis que pateixen els camins tradicionals, davant la destrucció dels parcel·laris dels pobles o dels nuclis de les ciutats, hem de manifestar la necessitat urgent que hi hagi una política d'estudi de totes aquestes realitats i que s'emprenguin les mesures que calgui per tal d'assegurar la protecció de tots aquests elements del nostre patrimoni històric."